Publication:
Suriyeli öğrencilerin eğitim, sağlık, istihdam süreçlerinde karşılaştığı sorunlar ve sosyal hizmet uygulamalarıyla ilgili görüşleri: Bursa Uludağ Üniversitesi’nde okuyan Suriyeli öğrenciler örneği

dc.contributor.advisorAydın, Mustafa Berkay
dc.contributor.authorAydemir, Zülal
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentGöç Araştırmaları Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDisiplinlerarası Göç Araştırmaları Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0006-9381-8048
dc.date.accessioned2024-12-26T06:37:07Z
dc.date.available2024-12-26T06:37:07Z
dc.date.issued2024-07-26
dc.description.abstractGöç olgusu insanlık tarihi kadar eski bir konu olmakla birlikte çeşitli ihtiyaçlar dahilinde de var olmaya devam edecektir. 2011 yılından itibaren ülkemiz hem hedef ülke hem de transit ülke olarak Suriyeli göçmenlere ev sahipliği yapmıştır. Türkiye tarafı olduğu Cenevre Sözleşmesine göre Avrupa dışından gelen ve iltica talebinde bulunan sığınmacıları mülteci olarak kabul etmemektedir bunun için geliştirilen Geçici Koruma Yönetmeliği gereğince Avrupa dışındaki ülkelerden gelen ve sığınma talebinde bulunan göçmenleri Geçici Koruma statüsüne sahip bireyler olarak tanımlamaktayız. Zorunlu göç süreci çok bileşenli ve komplike bir süreçtir. Göçmenler bu süreçte bir çok farklı boyutta problemlerle baş etmeye çalışırken barınma, istihdam, sağlık, eğitim, dil problemleri gibi bir çok konuda sosyal hizmet müdahalelerine de ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmada Suriye’den ülkemize gelen bireylerin eğitim, sağlık, istihdam ve demografik unsurlar açısından sosyal hizmetlere olan etkileri incelenmektedir.
dc.description.abstractThe phenomenon of migration has been taken place for throughout human history and will continue to exist due to many needs. Since 2011, our country has hosted Syrian migrants as both a target and a transit country. According to the Geneva Convention, which Turkey is a party of, asylum seekers from outside Europe are not accepted as refugees. Instead, under the Temporary Protection Regulation developed for this purpose, we define migrants coming from non-European countries and seeking asylum as individuals with Temporary Protection status. The process of forced migration is a highly multifaceted and complex process. During this process, migrants face many different dimensions of problems and require social service interventions in many areas such as housing, employment, health, education, and language issues. This study examines the impact of individuals coming from Syria to our country on social services in terms of education, health, employment, and demographic elements.
dc.format.extentXIV, 105 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/49183
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectGeçici koruma
dc.subjectGöç
dc.subjectİstihdam
dc.subjectSağlık
dc.subjectSosyal hizmetler
dc.subjectSuriye
dc.subjectTürkiye
dc.subjectEğitim
dc.subjectEducation
dc.subjectTemporary protection
dc.subjectMigration
dc.subjectEmployment
dc.subjectHealth
dc.subjectSocial services
dc.subjectSyria
dc.subjectTurkiye
dc.titleSuriyeli öğrencilerin eğitim, sağlık, istihdam süreçlerinde karşılaştığı sorunlar ve sosyal hizmet uygulamalarıyla ilgili görüşleri: Bursa Uludağ Üniversitesi’nde okuyan Suriyeli öğrenciler örneği
dc.title.alternativeSyrian students challenges in education, health, and employment processes and their views on social service applications: A case study of syrian students at Uludağ University in Bursa
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Göç Araştırmaları Ana Bilim Dalı/Disiplinlerarası Göç Araştırmaları Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Zulal_Aydemir.pdf
Size:
1.12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format