Publication:
Güzel sanatlar liselerinde koro eğitimi vermekte olan koro eğitimcilerinin alan yeterliklerine ilişkin bir değerlendirme

dc.contributor.buuauthorUzunkavak, Melike Çakan
dc.contributor.buuauthorÖzalp, İrem
dc.contributor.buuauthorGÜL, GÜLNİHAL
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/ Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-8039-3470
dc.contributor.orcid0000-0002-8936-6417
dc.contributor.orcid0000-0001-9437-2419
dc.date.accessioned2024-08-29T10:41:41Z
dc.date.available2024-08-29T10:41:41Z
dc.date.issued2023-12-06
dc.description.abstractBu araştırmada güzel sanatlar liselerinde görev alan koro öğretmenlerinin alan yeterliklerinin ne düzeyde olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması; örneklem grubunun belirlenmesinde ise amaçlı örneklem türlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’nin farklı bölgelerinde yer alan güzel sanatlar liselerinde görev yapan 11 koro eğitimcisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Örneklem grubuna açık uçlu 8 sorudan oluşan görüşme formu ve 5 soruluk demografik bilgi formu uygulanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda bazı katılımcıların kendilerini piyano hâkimiyeti, koro disiplini, koro-şef uyumu ve nefes-ses çalışmaları konusunda yeterli; bazı katılımcıların ise koro dersi hâkimiyetinde kısmen yeterli gördükleri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda katılımcıların koro dağarlarını yeterli buldukları, öğretmenler arası dağar paylaşımının ve sosyal ağların da söz konusu bu dağara katkı sağladığı belirlenmiştir. Koro öğretmenlerinin çoğunun kendilerini piyanoyu eşlik amacıyla kullanabilme becerisi, sahne hâkimiyeti, mesleki eğitimlere katılım ve eser hâkimiyeti açısından yetersiz; süreç yönetimi becerisi ve liderlik vasfı açısından ise yeterli buldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study aimed to determine the extent of field competence of choir teachers working in Fine Arts High Schools. The case study, a qualitative research method, was employed in the research and purposeful sampling, specifically maximum variation sampling, was used in determining the sample group. The sample group of the research consists of 11 choir educators working in fine arts high schools in different regions of Turkey. Research data were collected through semi-structured interviews. An interview form consisting of 8 open-ended questions and a demographic information form with five questions were administered to the sample group. Content analysis technique was used in the analysis of the data obtained as a result of the interviews. According to the findings of this study, it was determined that some participants considered themselves competent in piano proficiency, choir discipline, choir-conductor harmony, and breath-sound studies; while others perceived themselves partially competent in choir lesson mastery. Based on the research results, participants found their choir colleagues competent, and the sharing of repertoire among teachers and social networks contributed to this competence. Most choir teachers were found to be lacking in competences in using the piano for accompaniment, stage mastery, participation in professional training, and repertoire mastery; however, they were considered competent in terms of process management skills and leadership qualities.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19171/uefad.1401068
dc.identifier.endpage315
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage293
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/84403/1401068
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3582492
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/44267
dc.identifier.volume37
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAlan yeterliği
dc.subjectGüzel sanatlar sisesi
dc.subjectKoro eğitimcisi
dc.subjectKoro eğitimi
dc.subjectÖğretmen yeterliği
dc.subjectChoir education
dc.subjectChoir educator
dc.subjectFine arts high school
dc.subjectField competence
dc.subjectTeacher competence
dc.titleGüzel sanatlar liselerinde koro eğitimi vermekte olan koro eğitimcilerinin alan yeterliklerine ilişkin bir değerlendirme
dc.title.alternativeAn evaluation of the field competencies of choir teachers working in fine arts high schoolsen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6a70325d-c89e-446d-88ae-71923cc8998b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6a70325d-c89e-446d-88ae-71923cc8998b

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
37_1_12.pdf
Size:
1.57 MB
Format:
Adobe Portable Document Format