Publication:
Kümelenme ve pazarlama performansı arasındaki ilişki: Bilişim kümelenmelerinde yer alan işletmeler üzerinde bir araştırma

dc.contributor.advisorÖzdemir, Erkan
dc.contributor.authorKahraman, Mustafa
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0003-0539-4507
dc.date.accessioned2022-11-01T12:18:25Z
dc.date.available2022-11-01T12:18:25Z
dc.date.issued2022-06-28
dc.description.abstractBu tez çalışmasında bilişim kümelerinin, kümelenmede yer alan işletmelerin pazarlama performansı üzerindeki etkisi ortaya konmuştur. Günümüzdeki yoğun rekabet koşullarında önemli bir araç olan kümelenme kavramı, gelişimi, aktörleri, avantajları, yaklaşımları, yaşam döngüsü ve türleri ile bilişim sektörü literatürden faydalanılarak ortaya konmuş ve bilişim sektörü kümelenmeleri ele alınmıştır. Bilişim sektöründe olan ve kümelenme faaliyetleri içerisinde yer alan işletmelerin, pazarlama performansı açısından daha başarılı oldukları görülmüştür. Tez çalışması, kümelenmenin pazarlama performansı ile ilişkisinin olduğunun bilinmesi ve işletmelerin kümelenme faaliyetlerine yönelimini sağlaması açısından yararlı olacaktır. Tez çalışması literatüre katkı sağlamanın yanında, araştırmacılara ve işletme yöneticilerine de öneriler sunmaktadır.
dc.description.abstractIn this thesis, the effect of ICT clusters on marketing performance of the companies in the cluster is revealed. The concept of clustering, which is an important tool in today's intense competition conditions, its development, actors, advantages, approaches, life cycle and types, and the ICT sector are demonstrated by using the literature and ICT sector clusters are discussed. It is observed that ICT companies included in clustering activities are more successful in terms of marketing performance. The thesis will be useful in terms of knowing the relationship between clustering and marketing performance and enabling businesses to focus on clustering activities. In addition to contributing to the literature, the thesis also offers suggestions to researchers and company managers.
dc.format.extentXIII, 121 sayfa
dc.identifier.citationKahraman, M. (2022). Kümelenme ve pazarlama performansı arasındaki ilişki: Bilişim kümelenmelerinde yer alan işletmeler üzerinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/29303
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKümelenme
dc.subjectBilişim kümelenmesi
dc.subjectKümelenmenin faydaları
dc.subjectPazarlama performansı
dc.subjectCluster
dc.subjectICT Cluster
dc.subjectBenefits of clustering
dc.subjectMarketing performance
dc.titleKümelenme ve pazarlama performansı arasındaki ilişki: Bilişim kümelenmelerinde yer alan işletmeler üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between clustering and marketing performance: A research on companies in ICT clusters
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Mustafa_Kahraman.pdf
Size:
2.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: