Sanatta Yeterlik / Proficiency in Art
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/1228
Browse
Browsing by Department "Piyano Sanat Dalı"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item George Enescu’nun müziğinde Rumen halk müziğinin etkisi: OP. 25 keman ve piyano sonatı(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-06-22) Özkan, Çağdaş; Göğüş, Gülay; Sosyal Bilimler Enstitüsü; Müzik Anasanat Dalı; Piyano Sanat Dalı; 0000-0003-0718-4968Hayatı boyunca kemancılığıyla bilinen Rumen besteci George Enescu, 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden birisi olmasına rağmen bu alandaki değeri yaşadığı süre boyunca çok fazla anlaşılmamıştır. Enescu’nun bestelediği eserler giderek daha çok rağbet görmekte, ancak Türkiye’de eserleri konser programlarında çok sık yer almamakta ve besteci hakkında akademik bir çalışma da bulunmamaktadır. Enescu, kemancılığının ve besteciliğinin yanı sıra şeflik ve eğitimcilik de yapmıştır. Birçok bestesinde Rumen halk müziği ögelerinden faydalanmış ve Romanya’daki müzik kurumlarının ve klasik müziğin gelişiminde önemli rol oynamıştır. “Rumen halk karakterinde” başlıklı Op. 25 Keman ve Piyano Sonatı’nın incelendiği bu çalışmada bestecinin hayatı ve müzik kariyerinden bahsedilmiş, bu eser özelinde Rumen halk müziğinin hangi ögelerinden faydalandığı tespit edilmiş ve bu bağlamda Rumen halk müziğinin belli başlı özellikleri işlenmiştir. Türkiye’de Enescu ile ilgili akademik bir çalışmaya rastlanmadığından bu çalışmanın, Enescu’nun müziği ve Op. 25 Keman ve Piyano Sonatı’nın seslendirilmesine yönelik çalışılmalara yol gösterici bir kaynak olarak kullanılması hedeflenmektedir.Item S. Rahmaninov’un müziği ve Corelli’nin bir teması üzerine varyasyonlar Op.42(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-07-12) Alnıaçık, Ecem; Ünaldı, Özgür; Sosyal Bilimler Enstitüsü; Müzik Anasanat Dalı; Piyano Sanat Dalı; 0000-0002-3302-743219. yüzyıl sonu ve 20. yüzyılda yaşamış önemli piyanist ve bestecilerinden Sergey Vasilyeviç Rahmaninov, hem piyanist hem de besteci kimliğiyle döneminin önde gelen sanatçılarından olmuş ve günümüzde de özellikle piyanistlerin repertuvarlarında sıklıkla yer alan eserler bestelemiştir. Bestecinin varyasyon formunda bestelediği üç eserden biri olan Corelli’nin Bir Teması Üzerine Varyasyonlar Op.42, bestecinin son dönem eserleri arasında yer almakta ve o dönemde bestelediği eserlerde yoğun bir şekilde kullanmaya başladığı yeni tekniklerle bestecinin değişen stiline bir örnek oluşturmaktadır. Bu metin çalışmasında ele alınan Corelli’nin Bir Teması Üzerine Varyasyonlar Op.42, bestecinin varyasyon formunu kullanış biçimi, teknik zorluğu ve müzikal olgunluğu bakımından, piyano edebiyatının önemli eserleri arasında yer alır. Çalışmanın birinci bölümünde bestecinin hayatı, besteci ve piyanist yönleriyle müziği ve piyano eserleri ele alınmış; ikinci bölümünde tema ve varyasyon formu açıklanmış, Corelli’nin Bir Teması Üzerine Varyasyonlar Op.42 form bakımından analiz edilmiş; üçüncü bölümde ise eser çalgı tekniği bakımından incelenmiştir. Rahmaninov’un hayatı ve diğer eserlerine ait çalışmalar yapılmış olsa da Corelli’nin Bir Teması Üzerine Varyasyonlar Op.42 başlıklı esere yönelik Türkçe bir kaynak olmaması bu çalışmanın hazırlanmasında dikkate alınan en önemli nedendir. Ayrıca çalışmanın Rahmaninov’u ve eserlerini incelemek isteyen konservatuvar ile müzik eğitimi veren okullardaki ilgili öğretim elemanları ve öğrencileri tarafından kaynak olarak kullanılabileceği düşünülmektedir.